top of page

Co wyróżnia nasze przedszkole?

Wspieranie rodziców

w procesie wychowawczym poprzez przedłużenie zasad życia rodzinnego.

Pozytywy system motywacji

– agenda.

Indywidualne podejście do każdego dziecka 

 i dostosowanie planu i zakresu działań do jego charakteru, potrzeb i możliwości – rozwijanie talentów i pasji) - tutoring Rodziny.

Przemyślana ścieżka edukacyjna z tematem wiodącym na każdy miesiąc.

Wypracowany program wychowawczy i edukacyjny – zajęcia polonistyczne, matematyczne, przyrodnicze, plastyczne, zabawa przez doświadczenie itd.

Kształtowanie u dzieci dobrych nawyków,

praca nad charakterem i kształtowanie woli dziecka

– praca nad nawykami.

Przemyślana oferta zajęć dodatkowych - dostosowana do potrzeb i rozwoju dziecka, oraz codzienne zajęcia z języka angielskiego.

Duży ogródek, gdzie dzieci mają możliwość swobodnej zabawy dzięki której uczą się organizować samemu czas wolny i być człowiekiem aktywnym.

Profesjonalna kadra nauczycieli wychowawców

najlepsi, regularnie szkoleni specjaliści.

Dbamy o rozwój ruchowy poprzez zajęcia z psychomotoryki oraz edukację muzyczną.

Bogata oferta szkoleń i wykładów dla rodziców dostosowanych do potrzeb na poszczególnych etapach przedszkolnych.

Nauka samodzielności.

Wypracowany program wychowawczy
i edukacyjny

W naszym przedszkolu realizujemy podstawę programową MEN,

rozszerzoną o programy autorskie przedszkola.

  • INNOWACYJNY PROGRAM EDUKACYJNY T@BLIT.

  • DZIECIĘCA MATEMATYKA prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej.

  • METODA DOBREGO STARTU prof. Marty Bogdanowicz.

  • METODA GLENNA DOMANA – Bity inteligencji.

  • KODOWANIE NA DYWANIE.

  • OD PEŁZANIA DO CZYTANIA – psychomotoryka, codzienne zajęcia ruchowe.

  • Codziennie minimum godzina zabaw na świeżym powietrzu.

  • EVERY DAY ENGLISH.

  • Zajęcia muzyczno-rytmiczne.

  • Zajęcia plastyczno-techniczne.

  • Warsztaty MAŁY ODKRYWCA.

  • Muzykoterapia.

  • Warsztaty LOGOPEDYCZNE.

  • DYŻURY I OBOWIĄZKI.

  • Projekty 3D.

  • Elementy Montessori.

  • Warsztaty z Psychologiem.

image5-s.jpg
program
Nauka samodzielnosci
Children in the Garden
Nawyki

Program wychowawczy oparty jest na kształtowaniu dobrych nawyków w czterech podstawowych dziedzinach życia dziecka, jakimi są jedzenie, spanie, higiena  i porządek. W naszym przedszkolu mamy głęboką świadomość celów, do jakich dążymy w naszej pracy wychowawczej i wiemy, jak je osiągnąć. 

W jaki sposób możemy nad nimi pracować?

Nawyk jest zautomatyzowaną czynnością, zatem możemy go wypracować jedynie poprzez wielokrotne powtarzanie i konsekwentne wymaganie. Zanim jednak zaczniemy wymagać, należy zaprezentować dziecku, czego od niego oczekujemy. Zaczynamy, zatem od siebie. Przykład idzie z góry.

 

W naszym przedszkolu w każdym miesiącu dzieci pracują nad innym nawykiem z trzech obszarów – socjalizacja, praca, autonomia.

Wypracowany nawyk „Pamiętam o swoim zadaniu i dyżurze” to w dorosłym życiu – obowiązkowość, odpowiedzialność, poważne traktowanie swojej pracy i powierzonych mi zadań. To, co chcemy osiągnąć, to nie tymczasowe „dobre zachowanie”, ale przestrzeganie zasad i funkcjonowanie według tych samych norm w życiu dorosłym.

Tutoring
Tutoring Rodziny

Dla nas rodzina jest najważniejsza. Wspieramy rodziców jako pierwszych i najważniejszych wychowawców swoich dzieci. Prowadzimy tutoring rodzinny, czyli 3 spotkania w roku szkolnym, rodziców z wychowawcą dziecka.

 

Podczas spotkań tutorzy omawiają z rodzicami wszystkie aspekty funkcjonowania ich dzieci w przedszkolu i pomagają zaplanować wspólne działania wychowawcze. Rozwijamy pasje i talenty naszych przedszkolaków. Interesują nas ich pragnienia i zamierzone cele. Towarzyszymy im w sukcesach i porażkach.

 

Każda rodzina może liczyć na wsparcie swojego tutora, który prowadzi osobisty program edukacyjny dziecka we współpracy z rodzicami.

rodzina.jpg
agenda
Open Notebook
Agenda

To najszybsza forma kontaktu pomiędzy przedszkolem a domem. Do agendy są wpisywane ważne informacje, zarówno ze strony nauczycieli jak i rodziców. Dzieci natomiast kolekcjonują w swoich agendach pieczątki i naklejki za dobre zachowanie i za dobrze wykonaną pracę. Pochwały czytane są na głos na poranku, co sprawia, że dzieci czują się docenione za wykonany wysiłek i motywują je do dalszych starań. Dzieci mają obowiązek przynosić ze sobą agendę codziennie. To tam znajduje się miesięczny plan realizowanych nawyków oraz wszelkie inne bieżące wiadomości.

mundurki
Mundurki

Dzieci codziennie przychodzą do przedszkola w mundurku. Noszenie go pomaga budować poczucie jedności i wspólnoty. Mundurki eliminują podziały, tworzą więź, która pozwala dzieciom skupić się na tym, kim są i budować poczucie własnej wartości.

 

Dodatkowo badania naukowe dowodzą, że dzięki mundurkom nauczyciel lepiej odczytuje twarz dziecka, dostrzega emocje i zauważa indywidualne cechy.

 

Noszenie mundurków pomaga również uwolnić rodziców od stresu związanego z ubieraniem się rano.

 

Strój codzienny dla dziewczynek:

  • dowolne, wygodne i bezpieczne do poruszania się po całym budynku przedszkola kapcie,

  • rajstopki lub skarpetki (białe, szare, granatowe),

  • szara spódniczka lub spodenki

  • żółte polo z krótkim rękawem.

  • szara bluza z logo przedszkola.

 

Strój codzienny dla chłopców:

  • dowolne kapcie wygodne i bezpieczne do poruszania się po całym budynku przedszkola,

  • szare spodnie,

  • żółte polo z krótkim rękawem,

  • szara bluza z logo przedszkola.

IMG_1989.jpg

Statu Niepublicznego Przedszkola

,,Żółta Parasolka”,
ul. Wizjonerów 7/256,

31-356 Kraków

Skontaktuj się z naszą kadrą

i zapisz swoje dziecko do przedszkola:

bottom of page