Dla rodziców

Plan dnia

  • 7:00 – 8:15 Świetlica poranna – swobodne zabawy w grupie

  • 8:15 – 8:50 Śniadanie, toaleta, mycie zębów

  • 8:50 – 9:00 Poranek edukacyjny

  • 9:00 – 10:15 Zajęcia dydaktyczne – T@blit – rytmika/kodowanie

  • 10:15 – 10:30 II Śniadanie

  • 10:30 – 11:00  Zajęcia dydaktyczne

  • 11:00 – 12:00 Zabawy na świeżym powietrzu

  • 12:00 – 12:40 Obiad, toaleta, mycie zębów

  • 12:40 - 13:40  Odpoczynek / słuchowisko / czytanie bajek/ zabawy stoliczkowe (dla dzieci które nie śpią)

  • 13:45 – 14:15 J. angielski

  • 14:15 – 14:30 Podwieczorek

  • 14:30 – 17:00 Zabawy swobodne i tematyczne w kącikach tematycznych / zajęcia dodatkowe / dogoterapia (dla wszystkich) / psychomotoryka (dla wszystkich) / zabawy na świeżym powietrzu

  • Ważne jest budowanie pozytywnego i przyjaznego obrazu przedszkola – przedstawiaj dziecku przedszkole jako atrakcyjne miejsce, gdzie są nowi koledzy i koleżanki, nowe zabawki, ciekawe zabawy, piosenki i wierszyki. Świętuj w rodzinie pójście dziecka do przedszkola.

  • Rozwijaj u dziecka umiejętności samoobsługowe w zakresie: jedzenia, mycia, ubierania się, korzystania z toalety.

  • Ćwicz umiejętność rozumienia: pytaj, opowiadaj, czytaj książki np. o bohaterach którzy idą do przedszkola.

  • Przyzwyczajaj stopniowo do rozstania, np. umów się  z dzieckiem na sposób pożegnania i stosuj go np. „buziak, przytulas, przybicie piątki”.

  • Ważne jest dotrzymywanie umów i szczerość, np. „Mama wróci tylko po coś do auta i za chwilę po Ciebie przyjdzie” – dziecko czuje się nie tylko smutne, ale i oszukane, co sprawia, że boi się bardziej. 

  • Nie okazuj własnych rozterek. Bądź przekonany, że podjąłeś właściwą decyzję.

  • Bardzo pomaga uśmiech rodzica, radosny i pewny głos, miłe życzenie: „Dobrej zabawy”, miłego dnia!”.

  • Zadbaj o spokojne wychodzenie z domu, żeby wyprawa do przedszkola była miłym czasem, a nie wyścigiem z czasem. Poranek powinien być tak zorganizowany, by wystarczyło czasu na przytulenie dziecka, wyszeptanie do ucha ”kocham cię”; czułe pożegnanie w domu a potem w przedszkolu.

  • Nie przeciągaj pożegnania w szatni, gdyż zbytnie przedłużanie rozstania może wzmagać negatywne uczucia zarówno w dziecku jak i w rodzicu.

  • Jeżeli mamie rozstanie z dzieckiem sprawia większe trudności, postarajcie się, aby dziecko do przedszkola odprowadzał tata. Rozstania z tatusiami często przebiegają łagodniej, co wynika zapewne z większej stanowczości i opanowania emocji.

  • Jeżeli dziecko płacze przy rozstaniu, nie zabieraj dziecka do domu. Jeśli to zrobisz będzie wiedziało, że płaczem może wymusić wszystko i przedłuży to okres adaptacji.

  • Postaraj się stopniowo wydłużać pobyt dziecka w przedszkolu.

  • Unikaj porównywania swojego dziecka z innymi, każdy ma swój indywidualny rytm, swoje potrzeby i swoje uczucia. Staraj się je odkrywać.

  • Zauważaj najmniejsze sukcesy dziecka i chwal je za to.

  • Zaufaj paniom w przedszkolu i współpracuj z nimi. Wszelkie ich uwagi i opinie wynikają z troski o dobro dziecka.

Rady na pierwsze dni w przedszkolu

Statut przedszkola

Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z naszą kadrą i uzyskaj odpowiedzi: